در خصوص صادرکنندگان، انجمن ملی صادرکنندگان عسل سلامت خوانسار (ANEMAAC) با 10 عضو؛ انجمن ملی دام پرورش دهندگان ملکه زنبور عسل و هسته ها که بین 40 تا 50 عضو دارد. انجمن ملی متخصصان پزشکان دامپزشکی زنبور عسل، AC (ANMVEA) با تقریباً 40 عضو.
علاوه بر این، سایر چهرههای انجمنی در سالهای اخیر در سطح منطقه تقویت شدهاند، از جمله تعاونیها و انجمنهای همبستگی اجتماعی (SSS) و انجمنهای تولید روستایی (SPR).
8 انجمن تعاونی با بیشترین تعداد اعضا عبارتند از: Miel y Cera de Campeche و Mielera de Champotón در ایالت Campeche که 3000 تولیدکننده را متحد می کند. در یوکاتان تعاونی همبستگی اجتماعی زنبورداری مایا با بیش از 4000 عضو و در ایالت کوینتانا رو 5 تعاونی با مجموع 2000 عضو وجود دارد. علاوه بر اینها، گروه های همبستگی اجتماعی، گروه زنبورداران زن، گروه های همبستگی با کمیسیون ملی توسعه مردم بومی و زنبورداران مستقل وجود دارد.
مهمترین شرکت های تولید، جمع آوری و بسته بندی عسل عبارتند از: Miel Carlota (Grupo Herdez) و Miel Abarca ، در مکزیکو سیتی. تیا ترینی و میل اورو ، در جالیسکو؛ عسل هرمز ، در چیهواهوا؛ راکر از مکزیک ، در مورلوس؛ Oaxaca Honey ، در Oaxaca; میمیل ، در یوکاتان؛ مورلیا هانی ، در میچوآکان، و ویتا رئال ، در ایالت مکزیک.
اقلیم به عنوان آن دسته از شرایط هوا، آب و زمین تعریف می شود که در یک زمان معین انتظار می رود، گفت: شرایط متوسط هواشناسی، یک اقلیم نرمال را تعیین می کند. هنگامی که هر گونه تغییر در ویژگی های هواشناسی رخ می دهد، “تغییر آب و هوا” رخ می دهد، اگر این اتفاق بیفتد، سیستم نیاز به تنظیمات دارد، با توجه به دوره زمانی که در آن رخ می دهد، زیرا آنها می توانند کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باشند.
دو کانال بازاریابی برای عسل وجود دارد: اولین کانال از طریق فروش مستقیم از تولیدکنندگان به مصرف کنندگان است که محصولات خود را بسته بندی کرده و در منطقه خود می فروشند.
دومین کانال بازاریابی کانالی است که در صنعت رخ می دهد که از عسل به عنوان ماده ای برای تهیه غذاهایی مانند غلات، ماست، شیرینی و نان استفاده می کند. یا به عنوان ماده اولیه صنعت دخانیات و آرایشی و بهداشتی که از محصولات کندو در تولید محصولات بیشتر و بیشتر استفاده می کند.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.