لنت ترمز سمند جلو نیمه فلزی: آنها از 40% الیاف فلزی و سایر اجزاء مانند چسب و روان کننده تشکیل شده اند، همچنین حاوی پدهای کربنی به عنوان مکمل هستند.
مشخصه آنها قوی بودن هستند، گرما را از روتورها دور می کنند، نویز ایجاد می کنند و کاملا ساینده هستند که باعث افزایش سایش دیسک می شود. در شرایط دمای پایین، آنها خیلی مؤثر نیستند، زیرا تنظیم آنها با محیط و سایش روی دیسک زمان می برد.
لنت ترمز ارگانیک: به عنوان جایگزینی برای آزبست که به عنوان لنت ترمز NAO (غیرآزبست آلی) نیز شناخته می شود، توسعه یافته است، رایج ترین مواد مورد استفاده عبارتند از: الیاف، شیشه، کربن و کولار. برای ساخت آن از ابزار و موادی با هزینه کمتر نسبت به سایر انواع تبلت استفاده می شود.
بسته به کاربری دارای ضریب اصطکاک مناسبی هستند، برخی از مزایای آنها این است که بی صدا هستند، در دمای پایین نتایج خوبی در اصطکاک می دهند و باعث آسیب یا نقص در دیسک ترمز یا درام نمی شوند، با این حال دارای معایبی هستند.
از آن گرد و غبار آزبست آزاد می شود که حلقه ها و طبل ها را لکه دار می کند. علاوه بر این، آزبست ماده ای است که در سال 1980 سرطان زا بودن آن کشف شد، به همین دلیل است که دیگر به طور گسترده مورد استفاده قرار نمی گیرد.
فلزی: از آهن، مس، فولاد و گرافیت ساخته شده اند که با هم مواد لنت را تشکیل می دهند، بسیار مفید و بادوام هستند و همچنین در انتقال گرمای حاصل از اصطکاک با دیسک های ترمز خوب هستند.
یکی از معایب آن سختی بسیار زیاد است که باعث سایش زودرس دیسک های ترمز می شود و به همین دلیل عموماً با استفاده از لنت های کربنی یا سرامیکی جابجا می شوند. آنها بسیار پر سر و صدا هستند و باید پدال ترمز را با نیروی بسیار بیشتری فشار دهید و چسبندگی بهتری به دست آورید.
کربن: مشابه سرامیک ها هستند، اما دارای خاصیت بهتری مانند اصطکاک بالا، مقاومت حرارتی بالا، مقاومت بالا در برابر سایش و وزن کم هستند، اما در دماهای پایین نیز کارایی چندانی ندارند.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.